Логістика в Червоному морі

Приватна судноплавна компанія Mediterranean Shipping Company повідомила, що перенаправляє свої судна в обхід Червоного моря. До неї те ж саме зробили інші вантажоперевізники, серед яких судноплавний гігант Maersk, французька організація CMA CGM та німецька Hapag-Lloyd. Причиною стали атаки єменських повстанців-хуситів. 

При чому тут хусити

Коли почалася війна між сектором Гази та Ізраїлем, хусити — озброєне угруповання в Ємені, що представляє мусульманську шиїтську меншину країни-зейдитів, — заявили про підтримку руху ХАМАС. З плином часу повстанці почали активніше обстрілювати судна, що належать іноземним компаніям, за допомогою ракет і безпілотників.

Так, 15 грудня 2023 року хусити атакували контейнеровоз MSC PALATIUM III, який переправлявся через Червоне море в рамках фрахтування на лінію Мессіна. Екіпаж не постраждав, однак судно отримало пошкодження від пожежі й було виведено з експлуатації.

Чому компанії відмовляються від переходу Червоним морем

Проблема в тому, що хусити нападають на всі судна, що прямують до Ізраіля, та навіть ті, що йдуть під ворожими для шиїтів прапорами. Наприклад, 12 грудня повстанці атакували норвезький комерційний танкер Strinda, хоча судно везло олію та біопаливо з Малайзії до італійської Венеції. А 15 грудня в Червоному морі спалахнув вантажний корабель Al Jasrah під прапором Ліберії.

До яких наслідків це привело 

На Червоне море припадає 10% світових постачань енергоносіїв й 30% контейнерних перевезень. Якщо зупинити хуситів не вдасться, судноплавні компанії продовжать перенаправляти свої судна в обхід Червоного моря. Як наслідок, перевізникам довелося продумати альтернативні маршрути, які виявилися в середньому на два тижні довше. 

Лондонський страховий ринок вже зарахував південну частину Червоного моря до зон високого ризику. Наразі судноплавні компанії повинні повідомляти своїх страховиків, коли кораблі проходять через цю зону, та сплачувати додаткову премію. Як наслідок, зросла вартість транспортування товарів через Червоне море.

Окрім того, змінилися ціни на перевезення вантажів. Згідно з оцінками на кінець грудня 2023, премії за військові ризики зросли до 0,5%–0,7% від вартості судна з 0,07% на початку грудня.

«Додаткові витрати — це безпека для екіпажу, для самого судна, а також страхові поліси. Страхові премії зараз зашкалюють, якщо взагалі вдається застрахувати судно, так що це серйозно вплине на рівень запасів, на витрати і на всю динаміку ланцюжків постачання», — прокоментувала зростання цін Сью Терпіловськи, представниця Чартерного інституту логістики та транспорту.

Цікавий факт: альтернативний маршрут навколо мису Доброї Надії, де саме кораблі потрапляють під обстріли, додає до подорожі близько 3500 морських миль та займає майже на десять днів більше.

 

Ми в CarryLand слідкуємо за ситуацією та сподіваємося, що скоро Червоне море знов стане безпечним для кораблів та людей. Будемо раді допомогти вам з заповненням документів та доставлення вантажів в (майже) будь-який куточок світу.

Також може бути цікаво