Пломби для контейнерів: що це, навіщо потрібні і які бувають

В контейнерних перевезеннях процвітає злодійство. Ми працюємо у сфері логістики 22 роки й чули десятки історій, коли шахраї розкривали контейнери та забирали товари. Крадуть все: від одягу і побутової техніки до заморожених морепродуктів.

Щоб захистити товари в контейнері, компанії використовують контейнерні пломби. Розглянемо, що це таке, які є види пломб і чим вони відрізняються.

Що таке пломба для контейнерів

У XVIII столітті важливі листи скріплювали сургучною печаткою — вона гарантувала, що в руки одержувача вони потрапляли непрочитаними. Як і сургучний друк, пломба підтверджує недоторканність. Пломба для контейнера — це система захисту, яка захищає вміст короба від крадіжки та псування.

Так виглядають пломби для контейнерів

 

Види пломб

Вони діляться на дві групи:

       1. Індикаторні. Цілісні пластини з хвостом з нейлону і поліпропілену.

Індикаторні пломби

 

       2. Силові. Виконують роль замку і пломби одночасно, їх не можна зняти без спеціального інструменту — тросорез або Болторізи.

Силові пломби

 

Індикаторні пломби не можуть на 100% захистити вантаж, тому що їх можна зняти простими кусачками. Тому в морських перевезеннях воліють силові захисні елементи:

  • Фліклок. Складаються з металевої стрічки й міцного замку з залізною кулькою всередині.

Пломба фліклок

 

  • Унісил . Пломби затягуються металевою вставкою.

Пломба унісил

 

  • Крабсил. Пристрій з клямкою, яку можна закрити тільки один раз.

Пломба  крабсил

 

  • Контейнер сіл, або Крабсил. Пломба з двох частин: металевої основи, схожа на цвях, і замку. Такі захисні пристрої використовують судноплавні лінії. Без них контейнер навіть не запустять в порт.

Пломба контейнерсил

 

  • Гарантійні наліпки. Самоклеючі пломби у вигляді клейкої стрічки або одиничної наліпки. Якщо видалити наліпку, верхній шар порветься, а нижній залишиться на поверхні вантажу.

Гарантійний стікер

 

Правила пломбування вантажів

Для контейнерів. В універсальних і рефрижераторних контейнерів двоє дверей, які відкриваються назовні. Найкраще місце для установки пломби — це праві двері, тому що її відкривають першої. Якщо в контейнері перевозять цінний вантаж, пломбують обидві двері короба.

Для танк-контейнерів. Встановлюють мінімум два захисних пристрої: на нижньому зливному отворі й на кришці люка-лазу.

Докладні правила опломбування та вимоги до пломб для контейнерів доступні на сайті Укрзалізниці. Правила стосуються перевезення залізничим транспортом, але застосовуються і в морських перевезеннях.

Правила пломбування вагонів й контейнерів

На кожній пломбі є унікальний ідентифікаційний номер. Його вписують в коносамент. Якщо на контейнері дві й більше пломб, в документі потрібно вказати номера усіх пломб. Це необхідно, тому що митні органи перевіряють відповідність номерів пломб. Якщо номери не збігаються, вантаж затримають і відправнику доведеться заплатити за простій.

 

Що робити, якщо пломба зламана

Митна служба може розкрити пломбу на контейнері, щоб перевірити його вміст. В такому випадку контролери самі замінять захисний пристрій, і на ньому буде митне маркування.

Якщо вантаж не перевіряли, але пломбу замінили або зламали, необхідно сфотографувати її й зв'язатися з перевізником, експедитором і страховою компанією. Не відкривайте контейнер без їх представників! Крім того, на місці потрібно буде скласти Акт загальної форми. Без неї ви не отримаєте компенсацію за пошкодження пломби та пропажу вантажу.

 Розділ 28. Правила складанння актів 

Ми в CarryLand використовуємо брендовані пломби двох типів: силові та контейнерсил. Пристрої першого типу відправляємо на завантаження контейнера, а контейнерсил використовуємо, коли судноплавна лінія не видає своїх лінійних пломб. Такі пломби є індикатором розтину і захищають вантаж в контейнері. Це гарантія, що ваші товари не вкрадуть під час перевезення.

Також може бути цікаво