Логістика в Україні під час війни

Як би не було складно, ми в CarryLand працюємо та робимо все можливе, щоб вчасно транспортувати вантажі наших клієнтів. Чесно кажучи, це зовсім не просто. Складно усім — усій логістиці. В цій статті розповідаємо, як справи в галузі сьогодення та які вона має перспективи.

 

Без моря та неба

Коли почалася війна, логістика, як і вся країна, пережила величезний шок. Небо закрили для цивільних літаків, а порти заблокувала ворожа армія. Все, що в нас залишилося, — це залізниця та автоперевезення. Зрозуміло, з поправками на окуповані регіони та й те, що в першу чергу перевозяться гуманітарні вантажі.

Перші два тижні люди думали, чи є сенс працювати далі. А потім почали пристосовуватися.

Як ви знаєте, цивільна авіація не функціонує. Та й після завершення війни не слід чекати на швидке її відновлення. Тому знов згадали про наземний транспорт. Так, довше та дорожче — але краще, аніж ніяк.

Зазначимо, що контейнерні перевезення все ж таки функціонують, але через порти Польщі та Румунії. До меж цих країн контейнери доставляються автомобільним транспортом, а звідти відправляються морем до пункту призначення.

 

Відродження автоперевезень

Спочатку возили лише гуманітарні вантажі. Зараз нарешті функціонують комерційні рейси — можна відправляти воду та продукти по магазинах. Тепер основні хаби (місця, де можна складувати й виконувати перетарку) формуються у Львівському регіоні, де майже немає ворожої армії, але є зв’язок з ЄС. Отже, бізнеси намагаються перевозити товари у Польщу чи інші країни, що мають спільні межі з Україною, та зберігати їх на європейських складах.

 

Ціни шепочуть

На жаль, логістика здорожчала. Якщо на початку 2022 року можна було перевезти 20-тонний вантаж із Києва до Львова за 10 тисяч гривень, зараз послуга коштуватиме близько 25 тисяч гривень. А коли війна тільки почалася, вартість перевезення сягала 50 тисяч гривень ?

Ціни навряд чи досягнуть довоєнного рівня, тому що водіїв не вистачає, паливо подорожчало та частина автопарку пошкоджена чи залишилася на окупованих територіях. Але повторимося: краще так, аніж зовсім без перевезень.

 

Місія нездійсненна?

До 24 лютого 2022 року три чверті зовнішнього українського товарообігу припадало на морські порти. З початку війни всі вони заблоковані. Але компанії шукають альтернативні шляхи для відновлення логістики.

Крім автотранспорту, використовується залізнична інфраструктура. Наприклад, зернові вантажі транспортують через прикордонні переходи Ізмаїлу. Однак зараз до ЄС можна відправити обмежену кількість українських товарів, тому що нам не вистачає вагонного парку, перевалкових пунктів та вузькоколійних візків.

 

Так, ми живемо в складні часи. Доки ворог блокує море, доводиться шукати альтернативи. Але ми віримо, що місія здійсненна. Криза — це завжди нові можливості. Найголовніше — підтримувати та стимулювати економіку країни. Що ми й робимо всі разом.

 

CarryLand працює та залишається на зв’язку. Будемо раді допомогти вам з перевезенням вантажів.

 

Все буде Україна ❤️

Також може бути цікаво